Zoeken in deze blog

zaterdag 20 februari 2010

Crisis.

We hebben de ene crisis nauwelijks achter de rug of de andere is alweer actueel. U begrijpt waar ik het over heb 'kabinetscrisis'. Meneer Bos en meneer Balkenende kruisen de degens, wat nu uitgemond is in een val van het kabinet. Inzet het wel of niet stopzetten van de vredesmissie in Uruzgan, Wouter Bos houd de rug recht en blijft nee zeggen tegen de missie in Afghanistan, en Balkenende wil het maar steeds meer geld laten kosten. Want zo is het ook nog eens een keer het zijn de centen van de Nederlandse burger die daar heen gaan.

Ik neem mijn petje af voor Bos het werd tijd dat iemand achter de beloftes ging staan van het kabinet, ik kan me nog herinneren dat het vorig jaar ook al gezegd was 'dit is de laatste vredesmissie' maar zo snel de VS of de NAVO weer om militairen komt vragen vliegt Balkenende weer als een hondje alle kanten op. Eigenlijk lijkt me dit toch ook wel een slimme zet van minister Wouter Bos want misschien gaat hem dit nog wel kiezers opleveren in de aankomende Gemeenteverkiezingen, echt verkeerd zal het de PVDA in ieders geval niet doen.

Degene die nog veel vertrouwen had in onze gevallen regerings leiders moet even terug in de tijd. Voor wie een beetje tellen kan is dit al het vierde voortijdig gevallen kabinet van Meneer Balkenende ik vind het niet meer geloofwaardig over komen allemaal en het zou dan nu aan Wouter Bos liggen, dat vind ik wel erg makkelijk allemaal. Volgens mij moet Nederland blij zijn dat er iemand ruggengraat toont daar in Den Haag. Nu zijn wij weer aan de beurt als burgers, nieuwe verkiezingen, nieuwe mogelijkheden en nieuwe kansen.
PVV leider Meneer Wilders is natuurlijk helemaal blij die ruikt ook meer stemmen en een betere plek in Den haag.

Er is eigenlijk nu nog maar één ding waar je bang voor kan zijn en dat is dat we een Balkenende V krijgen, ik ben nieuwsgierig of de Nederlandse burger dit nog aan kan. Sinds 2002 proberen ze het nu maar er is nog niet één kabinet die de regerings termijn heeft uitgezeten. Veel vertrouwen voor de toekomst geeft deze hele crisis ook niet want je weet niet meer wie de waarheid spreekt en wie wel. Alle politieke leiders maken elkaar uit voor leugenaar, en daar moeten wij het dan maar mee doen, wie moet je nog geloven.

Balkenende had mijn respect en vertrouwen gekregen als hij was opgestaan en tegen Anders Fogh Rasmussen had verteld dat hij de Nederlandse burger iets beloofd had over het beëindigen van de missie.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten